Neli põhjust, miks just praegu autot vahetada

Eestihoiuse autoliising võimaldab autovahetuse ette võtta millal iganes, kuid on mõned head põhjused, miks uue auto ostmist just praegu kaaluma peaks.

Nagu me kõik teame, ootavad autoomanikke juba peagi ees uuendused, mis puudutavad auto omamise kulukust. Veel pole teada, mismoodi auto omamine täpselt maksustatakse, kuid mõned teooriad juba ringlevad ja et mitmed meediast läbi käinud ideed pärinevad Transpordiametist, võib neid üsna tõsiselt võetavateks pidada.

Toome välja aspektid, millele praegu autot vahetades mõelda võiks. Kui soetada sõiduk Eestihoiuse autoliisinguga, mis on euribori kasvust sõltumatu, on kokkuvõttes võimalik mitmeid lisakulusid ennetada.

  1. Uued autod muutuvad registreerimismaksu võrra kallimaks.

See paistab olevat täiesti kindel, sest teadupärast planeeritakse automaksu koguda suurusjärgus 120 miljonit aastas. See on nii suur summa, et pelgalt aastatasudena seda kokku ei kogu. Pigem on tõenäoline, et päris uute autode ostmisel lisandub registreerimismaks.

Registreerimismaksu suurusjärku ennustatakse u 1000 kuni 2000 euro kanti auto kohta ja kui see tõesti kehtima hakkab, lisandub see lihtsalt auto maksumusele juurde. Väga kallite autode puhul ei pane seda summat ehk tähelegi, kuid keskmise ja soodsama hinnaga autode puhul annab see hästi tunda. Lihtne järeldus – praegu saaks uue auto selle võrra odavamalt kätte.

NB! Uue auto ostmisel tuleb teatud mudelite puhul arvestada tarneajaga. Kuna registreerimismaksu hakatakse tõenäoliselt kohaldama alles auto arvele võtmisel, siis ei olegi mõtet uue sõiduki tellimisega pikalt venitada.

  1. Juba saab teha kuluefektiivse valiku.

Üks automaksu eesmärke on suunata tarbijat tegema keskkonnasõbralikke ostuotsuseid. See pole ju sugugi mitte halb. Kindlaid piirmäärasid ei ole veel paika pandud, kuid Transpordiamet on pakkunud maksutatava CO² heite piiriks 120 grammi kilomeetri kohta.

Selle numbri võibki endale teadmiseks võtta ja valida oma järgmine neljarattaline sõber sellest lähtuvalt. Parimal juhul on võimalik sel viisil automaksust sootuks pääseda, halvemal juhul tuleb maks niivõrd väike, et ei kujune rahakotile liialt koormavaks. Heide alla 120 grammi kilomeetri kohta on paljudel väikeautodel, kuid mitte ainult – piiri sisse mahub ka hulk väikseid keskklassi autosid ja pistikhübriide.

Teine number, mis tasub meelde jätta, on luksusautona defineeritava sõiduki hind. Selle piirina on välja käidud 60 000 eurot, millele lisandub käibemaks. Kui on soov ja võimalus endale nii kallis auto osta, siis on see praegu kindlasti oluliselt odavam, kui hakkab olema pärast automaksu kehtestamist. Luksusauto maks lisandub registreerimismaksule juurde.

  1. Veel saab osa sooduskampaaniatest.

Esimesed laoautode soodusmüügikampaaniad said alguse juba möödunud aasta lõpul, kuid kuna vahepeal on uute autode müük hoo maha võtnud, võib soodsaid laoautosid leida veel praegugi. Agressiivseid reklaamikampaaniaid tänavapildis silma ei jää, kuid kui erinevate autosalongide kodulehti külastada, on üht-teist soodsat võimalik leida küll. Pakkumisi tehakse nii era- kui ärikliendile.

Üleüldiselt on kõik hinnad liikunud tõusujoonus ja sellest ei ole puutumata jäänud ka uute autode turg. Siiski kinnitavad kõik eksperdid justkui ühest suust, et uute autode hindade langemist pole kindlasti ette näha. Seega on mõistlik olukorda ära kasutada ja sooduskampaanias olevate autode valikuga tutvust teha.

  1. Kasutatud autode turg on ostja poole kaldu.

Veel aasta tagasi oli kasutatud auto ostja elu keeruline, sest valik oli väike, hinnad kõrged ning parimad sõidukid kadusid müügist tundidega. Nüüdseks on olukord stabiliseerunud. Kasutatud sõidukite pakkumine on taas lai ja hinnadki veidi langenud. Ilmselt on ruumi isegi kauplemiseks.

Kui uute autode ostmine muutub pärast maksude kehtestamist kallimaks, võib taaskord krabamiseks minna ka kasutatud autode seas. See võib omakorda kergitada nii hindu kui vähendada valikut.

Ühtlasi on praegu õige aeg tellida meelepärane kasutatud auto Euroopa järelturult. Senisest kopsakam registreerimismaks ootab tulevikus ka nende arvele võtmisel.

Kindla kuumaksega liising

Vähemalt 10 000-eurose auto soetamisel aitab Eestihoiuse autoliising. Kuna Eestihoiuse autoliising pole euriborist sõltuv, ei ole vaja kõikuvate kuumaksete pärast muretseda. Liisingut pakume eraisikutele ja ettevõtetele.

  • Summa al 10 000 €
  • Periood 6 kuni 72 kuud
  • Intress al 12% aastas
  • Kuni summani 15 000 € pole kasko kohustuslik

Liisingu taotlemise kohta leiad rohkem infot siit.

Tõstsime intressi 8-lt 9%-le - Maksihoiuse kampaania kuni 31.märts 2024