Kuidas osta autot, kui autosid lihtsalt pole?

Eesti inimestel läheb praegu hästi. Kõik soovivad järjest mõnusamalt elada ja uue auto ostmine kuulub selle juurde. Aga müügiplatsid on tühjad ning autokaupluste laod samuti. Kuhu pöörduda, kui sooviks uue auto osta?

Uhiuute autode ostmine on keerulisem kui kunagi varem, räägitakse lausa aastasest ootejärjekorrast. Seega on igati mõistlik uurida hoopis järelturgu. Aga ka kasutatud autode müügiportaalid on jäänud tühjemaks ning hinnad neis on liikunud üles.

Üks arvestatav ja sugugi mitte kehv variant on lasta auto endale tuua hoopis Lääne-Euroopast – nii Hollandi, Belgia kui ka Saksamaa turul on olukord praegu veel helgem.

Vali peaaegu uus

Kõige nutikam on lasta endale välismaalt tuua sõiduk, mis on umbes paari aasta vanune. Selline auto on reeglina heas tehnilises seisukorras ja kui autot on hästi hoitud, ei ole sellest isegi „uue auto lõhn“ veel kadunud. Samas on see juba läbi teinud salongist välja sõitmisega kaasnenud hinnalanguse. Ei ole erandlik, et paari aastaga on uue sõiduki hind langenud 50% või enamgi.

Autoekspertide sõnul tasub uhiuus auto osta ainult juhul, kui sul on plaanis sellega sõita umbes 10 aastat või kauem. Selle ajaga on liisingmaksed lõppenud ning liisimisega kaasnenud kulud end ära tasunud. Kui sa pole päris kindel, kui kaua sa liisitud autoga sõita soovid või tead juba ette, et ainult mõnda aega, on igal juhul mõistlik valida vähekasutatud sõiduk. Nii saad soovitud sõidurõõmu ning kui plaanid taaskord auto vahetamist, ei ole sa rahas kaotanud.

Aga miks just Lääne-Euroopast?

Kuigi praktiliselt uhiuusi autosid on alati liikvel olnud ka Eestis, on Lääne-Euroopa autod reeglina parema varustustasemega. Leidub palju jõukaid sakslasi, kes tellivad oma autole kõik „kellad ja viled“, ent see ei tähenda veel, et sõiduk hiljem lahjema varustusega autodest märkimisväärselt kallim oleks.

Samuti on kasutatud sõidukite turul valik palju suurem. Tuntumad portaalid koondavad kokku sadu tuhandeid autosid, mille seast on suurem tõenäosus üles leida just see õige. Alates võimsusest ja varustusastmest kuni värvitoonini – ei pea tingimata valima halli autot, kui tegelikult tahaks valget, sest valik on tõesti lai.

Varem võis Lääne-Euroopast toodud autode puhul suurim hirm olla sõiduki teadmata ajalugu. Praegusel ajal seda enam kartma ei pea. Uueväärsete autode läbisõit ongi tavaliselt väike ja seda ilma hodomeetrit kerimata. Pealegi oskab asjatundlik vahendaja oma kogemuse põhjal öelda, milline müüja on usaldusväärne ja milline mitte.

Tellimine on läinud turvalisemaks

Praegu on Lääne-Euroopast sõidukite ostmine tehtud lihtsaks ja ka turvaliseks. Leidub mitmeid  vahendusportaale, kelle kasutajasõbralik otsing teeb valimise mugavaks ja kes toovad soovi korral sõiduki ka kiirelt Eestisse.

Kui nimetada portaale, kust autot otsida, siis tuntuim on Mobile.ee, aga üks uuenduslikumaid näiteks Skaut24.ee. Viimane pakub huvilisele lisandväärtusena spetsiaalsetel algoritmidel põhinevat reitingut (Skaudi skoor), mis annab igale sõidukile kohese hinnangu, kas seda tasub osta või mitte. Skoori mõjutavad nii auto tehnilised andmed, hind, varustus kui ka müüja taust. Kui soovid teha hea ja aruka ostu, olemata ise autospets, aitab skoor sul õigesti otsustada.

Liisinguga aitab Eesti Hoius

Kui soovid uueväärset ja head autot, kuid pangast liisingut ei saa, esita liisingutaotlus HLÜ Eesti Hoius kodulehel www.eestihoius.ee. Paindlikel tingimustel pakutakse liisingut nii neile, kelle sissetulek laekub välismaalt, kui ka neile, kes on muudel põhjustel panga silmis sobimatud.

Pane tähele, et lõplik liisingleping sõlmitakse alles siis, kui sõiduk on Eestis ning Transpordiametis arvele võetud. See tähendab, et auto Eestisse transportimise kulud tuleb kokku leppida vahendajaga. Õnneks pakuvad nad mitmeid lahendusi.

Eesti Hoiuse puhul võid kindel olla, et liisingu vormistamise protsess on kiire ja mugav. Vahet pole, kas soovid auto tellida välismaalt, osta see kohalikult autoplatsilt või otse eraisikult – kõik variandid on võimalikud.

HEA TEADA, kui hakkad autot tellima.

  • Tegutse kiirelt, sest automüük on ka Lääne-Euroopas elavnenud. Näiteks Saksamaa on juba autode eksporti piiramas, et eelis oleks kohalikul ostjal. Liiga pikalt valima jäädes võidakse ka sobiv sõiduk nina alt ära napsata.
  • Hinnad on soodsamad kui Eestis, aga vahe väheneb, sest nõudlus kasvab hoogsalt.
  • Autot ootad umbes 3 nädalat – just nii kaua kulub praegu müüjal dokumentide ettevalmistuseks ning sõiduki transpordiks.

Tõstsime intressi 8-lt 9%-le
Maksihoiuse kampaania kuni 31.märts 2024.